onsdag 4 maj 2011

västmanland av Kevin

Västmanland
Min mormor och morfar bor i Arboga det ligger i den södra delen av Västmanland. Jag och min morfar har simmat över Arbogaån det tog ungefär tio minuter. Min mamma sa att om jag klarade det på mindre än 30 minuter så skulle jag få 500 kr. Jag har varit i ett slott som ligger vid Strömsholm det ligger fem mil från Arboga. Mamma och morfar åkte bil och jag åkte motorcykel med mormor.

Rådjuret låter ibland som en hund. Rådjuret är Västmanlands landskapsdjur. På gammal
svenska betyder rådjur prickigt djur.

5 kommentarer:

  1. Kul med lite personliha fakta! Lägg gärna till bilder också Kevin.
    Mvh
    Annika

    SvaraRadera
  2. jag tyker det var bra men det vill ha mera fakta att läsa anars var det bra

    SvaraRadera
  3. aa lite roligt med ''snabba cash'' 5 laxar på 10 min men lite mer bilder som annika sa
    Leo the Ls¨
    !

    SvaraRadera
  4. Kul fakta om rådjuret / Carola på Klubben

    SvaraRadera